שפעות חורף וקצת על ארומתרפיה

תקופת החורף היא אולי הכי מיקרובית בקליניקה.
רבים נכנסים משתעלים, נוזלים, עם ליחה בגרון.
יש כאלה אף שחושדים שעלה להם אותו הבוקר החום
והם מגיעים למיטת הטיפולים כשכפות רגליהם רותחות אפילו בלי שהם יודעים זאת.
זה הזכיר לי את הסיפור על מירית שעשיתי לה עיסוי ראש כשכאב לה הראש. זה היה עוד בטרם לימודי הרפלקסולוגיה ועוד בימים שבכלל לא חשבתי שאתעסק במגע.
השכבתי אותה על הספה בסלון אחרי ארוחת הערב של שישי ואמרתי לה, אל תדאגי, תיכף נוציא לך את זה. עוד מילדות האמנתי שכוח המגע עלינו הוא כל יכול רק שלא תמיד ידעתי להשתמש בו למרות הרצון העז לעזור.
כבר מהמגע הראשון בראשה היא אמרה שהיא לא מבינה למה אני לא הולכת ללמוד את זה. עיסיתי לה את הרקות בעוצמה פוחתת וגוברת, עברתי למצח וגם לשיער. זה לא היה יותר מרבע שעה. בסיומן למירית כבר לא היה כאב ראש, אבל לי היה.
משהו באנרגיה כנראה עבר אלי.
עם השנים, כשלמדתי והעמקתי בתחום המגע, הבנתי שלא פעם בעיסוי ובכלל כשאנו נוגעים, אנו מתפקדים כסוג של מוליך חשמלי דרכו אנו יכולים להעביר תחושות, רגשות, מחשבות ואולי אף מצב נתון כמו כאב ראש. לעיתים של המטופל, לעיתים שלנו.
זה מקביל במידה מסוימת לאם טריה שילדה בניתוח קיסרי או שסובלת מתפרים שאחרי הלידה, שטוענת שברגע ששמים על גופה את תינוקה שזה עתה נולד – דבר לא כואב לה.
ישנם כנראה חומרים שאנו מפרישים ומסוגלים להעביר האחד לשני בסמביוטיקה של המגע שקשה להסביר וצריך להרגיש.
כך גם בשפעת. הפחד שמשהו כזה יעבור מאחד לשני בגלל השתלטותם של המיקרובים עלינו הוא גדול ולא פעם אנו נמנעים ממגע על מנת לא להידבק.
במרבית המקרים המגע במצבים כאלה הוא בעצם כל מה שהגוף צריך.
כשאתה מבין שמה ששייך למטופל הוא שלו ומה ששייך לך הוא שלך, כשאתה מתכונן לפני טיפול, לפעמים גם משתף בדימיון מודרך את המטופל תוך כדי הטיפול או מפעיל זאת על עצמך,
אפשר לטפל בהכל.
אף חיידק שפעתי לא הפחיד אותי עד היום ולראייה טיפלתי בעשרות מקרים של שפעת ומעולם לא נדבקתי.
אז איך זה עובד בעצם?
העקרון הוא פשוט. מלבד להיגיינה הבסיסית שלנו בטיפול הרפלקסולוגי, השמנים הארומטיים בהם אני משתמשת הם חומת הגנה מבוצרת לא רק עבורי במהלך הטיפול אלא גם עבור המטופל ותסמיניו השונים.
לבנדר, אקליפטוס, לבונה, מנטה, לימון, תפוז הם רק חלק מהשמנים שנמצאים אצלי בשימוש קבוע והשילובים ביניהם משתנים בהתאם לאדם, לבעיה ולמה שמעוניינים להשיג.
שמן הלבונה למשל, שנעשה בו שימוש עוד מימי בית המקדש, פועל ככזה שפותח את מערכת הנשימה ומחזק אותה. הוא נהדר לשימוש בתקופת החורף וידוע כמרגיע את הנפש.
שילוב השמנים בעבודה הרפלקסולוגית מגבירה את האפקט הטיפולי. דרך כפות הרגלים אנו יכולים להתמקד במערכת הנשימה, במערכת העצבים ובחיזוקן של בלוטות החיסון של הגוף, אותן בלוטות הורמונאליות להן ייצוג נכבד בכפות הרגלים, דרכן ניתן להשיב לגוף את האיזון הנדרש.
כך למעשה ״רכבכם״ יהיה מוכן יותר לחורף, ונמתין יחד לפטריות שאחרי הגשם.
אל דאגה, הן יהיו על האדמה הפעם ולא על הרגליים.

Call Now Button